Mra-keser vz
2011.06.04. 12:31
Tudjuk, hogy az r minden egyes szemly szmra...
Mra – keser vz
Ksznm az r Szent Szellemnek vezetst. Tudjuk, hogy az r minden egyes szemly szmra egyedi utat kszt. De azzal is tisztban vagyunk, hogy tjaink nagyon sok mdon klnbzhetnek az r tjtl. A mindennapi letnkben jbl s jbl azonossgokat fedeznk fel msok lettjval. gy meg tudjuk rteni a msik ember helyzett, st t tudjuk lni a msik helyzett. Ez egyttrzst gerjeszt a szvnkben, hogy egymst btortsuk, s vigasztaljuk. Vegyk a fradsgot, hogy egyms krlmnyeit imban hordozzuk. gy a szvnkbe az ima ltal bizalom jn egyms irnyban. Szeretnm a gondolatainkat arra a bizonyos trtnetre irnytani, ami Izrael npvel trtnt meg a pusztai vndorls folyamn.
2Mz 15:22-27 Ennekutnna elindt Mzes az Izrelt a veres tengertl, s mennek Sr puszta fel; hrom napig mennek a pusztban s nem tallnak vizet.
23. s eljutnak Mrba, de nem ihatjk vala a vizet Mrban, mivelhogy keser vala. Azrt is nevezk nevt Mrnak.
24. s zgoldik vala a np Mzes ellen, mondvn: Mit igyunk?
25. Ez pedig az rhoz kilta, s mutata nki az r egy ft s bevet azt a vzbe, s a vz megdesedk. Ott ada nki rendtartst s trvnyt s ott megksrt.
26. s monda: Ha a te Uradnak Istenednek szavra hsgesen hallgatsz s azt cselekeszed, a mi kedves az szemei eltt s figyelmezel az parancsolataira s megtartod minden rendelst: egyet sem bocstok red ama betegsgek kzl, a melyeket gyiptomra bocstottam, mert n vagyok az r, a te gygytd.
27. s jutnak limbe, s ott tizenkt forrs vala s hetven plmafa; s tbort tnek ott a vizek mellett.
Ltjuk, hogy Mzes parancsot adott a npnek, hogy vonuljanak el a tengertl, majd a sivatagba vezette ket. Amikor a np Mrhoz rkezett, akkor mr harmadik napja ivvz nlkl vndoroltak a nagy hsgben, a sivatagban, minden vizk elfogyott. Ltjuk, hogy vszhelyzetbe kerltek. Az ember sokig tud tel nlkl lni, azonban ivvz nlkl hamarosan let-hall harc kezddik a testben. Magam el kpzelem, amint tbb ezernyi ember kztt ez a feszltsg egyre ersebben vibrlt.
Szomjasak voltak, nem volt vizk, mosakodni sem tudtak, s elttk csak a sivatag belthatatlan vgtelensge nyjtzkodott. Gondolom, hogy nztek Mzesre, majd a np fokozatosan ellene fordult s morgoldott.
Megkrdeztk, mit igyunk? Te hoztl ki bennnket a sivatagba! Nmi fogalmam van arrl, hogy Mzes hogyan rezte magt. Emberileg teljes kiltstalansg! Azt gondolom, hogy Mzes volt a legboldogabb, amikor vgre a vzhez rkeztek! De ez a vz Mrban borzaszt csaldst okozott. Az a vz, ami utn annyira vgyakoztak, olyan keser volt, hogy egyltaln nem tudtk meginni. Kpzeljtek el, hogy borzasztan szomjasak vagytok, s itt ll egy egsz vdr vz. Egyetlen vgyad, hogy minl elbb ihass belle. Az els korty utn szreveszed, hogy ebbl nem lehet inni, mert ihatatlan, keser. Milyen rzsek trnnek fel benned? Szz szzalkosan meg vagyok gyzdve rla, hogy Mra a npnek nagyon nehz prba volt.
Az Ige elmondja neknk, hogy ebben a hatalmas prbban az r megoldja npnek remnytelen helyzett, az ltal, hogy a vizet ihatv vltoztatta. s hogy trtnt ez? Az r mutatott Mzesnek egy darab ft. Tudjtok, a sivatagban nem sok fa van, s arra kell gondolnom, hogy nem magtl rtetd dolog, hogy Mrban egy darab fa ott hever a fldn. Az r azt mondta Mzesnek, hogy vesse ezt a fadarabot a vzbe! A vz egy csapsra ihat lett. Lelki szemeim eltt ltom, ahogy a np neki esik a vznek! Ivott, ivott s ivott.
Testvrek, gy trtnik velnk is, hogy az r Izrael nphez hasonlan, bennnket is egy bizonyos idre Mrba visz. Tudjtok, ennek a Mrnak sok nevet adhatunk, de az egyik rosszabb, mint a msik. Amikor olyan helyre jutunk, ahol a krlmnyek elviselhetetlenl keserek, egyszeren nem tudod lenyelni.
Ilyenkor gy rzed magadat- n ezt szemlyesen tapasztaltam mr-, amikor azt a vizet megkstolod, hogy innen csak minl messzebbre elmenni. Ebbl nem krsz tbbet, szeretnl elmeneklni. letnkben tbbszr elfordul, hogy szemnk lttra automatikusan alakul ki a krzis helyzet a krlmnyeinkbl, melyek kikerlhetetlenl trnek rnk. Ebben a helyzetben az ember az rhoz kilt megoldsrt, mert mindenki vilgosan ltja a bekvetkez megllthatatlan esemnyeket. Aztn hirtelen gy nz ki, hogy van megolds. Elrkezett a megoldhatatlan megoldsa, vlaszknt imdra. Akkor kiderl, hogy ami jnak tnt, ami megoldst hoz, az mg csak nveli a prba terht. Ekkor nem ltsz kiutat, s nem tudsz semmifle vltozst elkpzelni. gy rzed, hogy a lelked elall benned, s a fjdalom, a csalds vgleg le fog gyzni.
Hogyha Mrhoz hasonl helyre rkeznk, akkor erre vonatkozan szeretnk nektek nhny jellemz dologra rmutatni, melynek Izrael szmra is btorsgot kellett volna adnia. Az els dolog az, hogy Izrael nem azrt jutott Mrba, mert sajt vezetsket kvettk, s ez ltal tves tra jutottak. Nem, mi ltjuk, hogy Mra pontosan azon az ton volt, ahol az r az npt vezette, mert az r pontosan tudta, hogy melyik t a legjobb Izrael jellemnek a formlsra. Mg ma is mindannyiunkkal gy dolgozik az r. n is, ha egy Mrhoz rkeznk, akkor csodlkoznk, hogy vajon hol mentem ki az r akaratbl? Taln rosszul vlasztottam meg az tirnyt, hogy tvtra jutottam? Azonban minden alkalommal felismertem, hogy az r pontosan tudja, hogy hol s mikor, vagy milyen Mra mellett vezet el az utunkon. Brmilyen borzasztnak is tnik, az r ezt cltudatosan, a legszeretetteljesebb cllal lltotta utunkba. Hogyha ez szmunkra nem lett volna hasznos s szksges, akkor soha nem vitt volna oda bennnket Mrhoz.
A kvetkez btorts, amit ebbl a trtnetbl nyernk, hogy az r szeretetteljes gondoskodsban gyel arra, hogy minden Mrban, ahova eljutunk, ott virgozzon, vagy fekdjn egy darab fa. Mi az a fa, ami a mi Mrnknl tallhat? Ez a fa a golgotai kereszt. Mert ott, a kereszten az r Jzus kiharcolta szmunkra a gyzelmet, mely gygyulst s szabadulst jelent letnkben. Azt, amit a kereszten tett rtnk, ez minden, amire neknk szksgnk van, hogy a keser s hasznlhatatlan vz, szmunkra dess legyen.
Akkor az ember megtanulja, hogy neknk csak az rban kell bznunk teljes szvnkbl abban, amit neknk a Golgotn keresztl adott. Akkor jn s gondoskodik rlunk, kirendeli, amire neknk szksgnk van, a keservizet szmunkra dess vltoztatja. Biztos vagyok benne, hogy mindegyiknk mr llt kint az udvaron, amikor a holdat nem lehetett ltni az gen. De amikor felnznk a csillagokra, akkor ltjuk, hogy ilyenkor a legszebbek az gitestek, amikor az jszaka a legsttebb.
gy lthatjuk az r Jzusunknak a szeretett. Soha nem sugrzott vilgosabban, mint azon a napon, amikor ott a Golgotn jszakai stt lett, vilgos nappal. Ott lett a Mrnk az engesztels. Ezeket kell neked s nekem felfognunk, hogy egy mrai csalds az rnak egy szeretetteljes rendelete. Ezt gy tapasztalta Izrael npe is.
Izrael mrai tja egy btortst jelent harcunk folytatsra. A trtnetbl kiderl, hogy amikor a np a keservizet megkstolta, nem Mra volt az utols llomsa. A np felgerjedt Mzes ellen, s azt mondtk: itt s most mindnyjan meghalunk, innen mr nem tudunk tovbb menni. Az ton csak ez az egy hely volt a szemeik eltt. Testvrek, sokszor gy ktsgbe esnk, elcsggednk, amikor letnk tja Mrhoz rkezik. Akkor gy rezzk, hogy most mr az t vgre jutottunk. Egsz letem vgig ez gy fog maradni, soha nem vltozik meg. Amikor ilyen csalds r bennnket, akkor elfelejtjk, hogyha mg egy kicsit kitartunk az ton, akkor a horizonton tl, Mra utn mr lim vr rnk. lim az a hely, ahol a nyugalom s feldls vr a npre. Testvrek, teljes bizalommal szmolhatunk azzal, hogy az r Jzus a Mrban tallt vizet dess akarja tenni! Mra az a hely, ahonnan vissza kell nznnk, s fel kell idzni nmagunkban: mind ez idig segtett az r! Azrt neknk btran szembe kell nzni a vals krlmnyekkel, amikor eljutunk letnk Mrhoz hasonl meglljhoz. Mra letnkben csak egy lloms, az t mellett, de az r soha nem fog otthagyni bennnket. A kereszt ltal letnk keser vizt, dess teszi, hogy ihat legyen, majd tovbb vezet Mrn tl, s rvid idn bell pedig elvisz limbe, hogy ott az r jelenltben megnyugodhassunk. Ltjuk, a np limben olyan helyre tallt, ahol tkletes elltst kapott. lim az rkkvalsg elkpe. lim a dicssg s a nyugalom helye, ahol rkk az rral lesznk, s mindenrt rvendezni fogunk, mg azrt is, hogy Mra mellett vitt el utunk, ahol Jzus Krisztus a kereszten a legkeserbb vizet megitta, szenvedett rtnk s meghalt. Keresztje minden Mra keser vizt dess s ihatv teszi. Azrt visz bennnket Mrba a vndorutunkon, hogy limben feldlsnk annl dicssgesebb legyen.
Pl apostol olyan szpen rja a Bibliban:
Rm 8:18 Mert azt tartom, hogy a miket most szenvednk, nem hasonlthatk ahhoz a dicssghez, mely nknk megjelentetik.
Az a prba, amit Mrban tlnk, eltrpl a dicssg mellett, amit majd az rkkvalsgban nyernk el.
Amikor Mrnl llunk, btortsuk magunkat, ha ezt a vizet nem akarjuk meginni, mert gy nz ki, hogy szmunkra mindennek vge, azonban ppen Mrnl ott van az a fa, ott van a kereszt. Ott lelnk menedket, kimenekedst ad, kzbenjr, s a keservizet dess teszi. Jertek, kapaszkodjunk ersen az rba, gy megerst, hogy btorsgod lesz tovbb menni, s vgl a dicssgbe, lim nyugodalmba rkezel. Dicssg az r nevnek. men.
Forrs: Magyarorszgi Ksi Es Gylekezet krlevelbl
|